Elementy, które powstały i nadal powstają, ponieważ projekt jest kontynuowany, tworzą przestrzeń w dwóch wymiarach: internetowym i rzeczywistym, które wzajemnie się napędzają i uzupełniają. Przestrzeń ta ma na celu próbę nawiązania kontaktu i rozpoczęcia społecznej rozmowy na temat przemocy domowej wobec kobiet. Język jest dostosowany do współczesnych czasów, choć bazuje na tradycyjnych technikach. W swoim projekcie autorka wraca do tradycji, ponieważ uważa, że w tym zabieganym świecie, w którym wszystko jest „na kliknięcie myszką”, brakuje cielesnej obecności, a wspólne haftowanie daje poczucie bezpieczeństwa, jest rodzajem działania terapeutycznego, oswajaniem problemu, momentem na pozbieranie informacji, zebranie sił, na przemyślenia, jest też wstępem do rozmowy.
Dookreśleniem projektu jest jego fotograficzna część składająca się z cyklu zdjęć dotyczących współczesnej kondycji kobiecości.
Małgorzata Gwiazdonik-Muller urodziła się w Rabce-Zdroju w 1985 roku. Jest to artystka wizualna, w swej twórczości czerpie z tradycji oraz plastycznych doświadczeń nabytych na drodze edukacji. Absolwentka Liceum Sztuk Plastycznych im. A. Kenara w Zakopanem, gdzie zakończyła naukę realizacją dyplomu z rzeźby pod kierunkiem prof. Andrzeja Mrowcy. W latach 2005 – 2010 studiowała w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Jej przygoda z fotografią rozpoczęła się w katowickiej Szkole Fotografii FOTOEDUKACJA od realizacji pracy dyplomowej pod kierunkiem prof. Jacka Dziubdzieli. Edukację kontynuowała na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów. W 2019 roku obroniła dyplom w pracowni prof. Wiesława Gołucha. Nagradzana zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych konkursach fotograficznych.
Wystawę można oglądać od 27 czerwca do 31 lipca 2020 roku.
Źródło: BWA