Obraz narożnikowy, przedstawiający żywioł ognia, jest najbardziej zniszczony ze wszystkich obrazów plafonowych. Przed konserwacją eksponowane były przemalowania wykonane w 1860 roku przez Aleksandra Rycerskiego. W trakcie obecnej konserwacji przemalowania zostały usunięte i będą eksponowane relikty pierwotnej kompozycji.
Podczas demontażu stropu w Pokoju Prałatów udało się odsłonić niewielkie ślady potwierdzające, że płaszczyzna między ramami obrazów była niebieskiego koloru i dekorowana złotą wicią roślinną podkreśloną czarnym konturem. Na podstawie śladów oraz dekoracji innych elementów, występujących w pałacu, odtworzono ornament.
W trakcie obecnej konserwacji wymieniono krosna do obrazów. Stare, z XIX wieku, były zbyt wiotkie i nie utrzymywały prawidłowego napięcia podobrazia. Zastąpiono je samonaprężającymi krosnami aluminiowymi. Centralny obraz doczekał się prac na odwrociu. Ze względu na jego duży rozmiar, nie mieścił się wraz z krosnami pomocniczymi, pracę nad nim rozpoczęto po zakończeniu konserwacji obrazów narożnikowych i rozbudowie poziomego blatu roboczego.
Żródło: MNKi