Aleksandra Zamojska - sopran, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Z. Donat, oraz w salzburskiego Mozarteum, w klasie L. Sukis i B. Zakotnik. Jeszcze jako studentka pracowała w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując głównie muzykę polskiego baroku i dzieła Monteverdiego. 1996–1998 – dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki, 1999 – stypendystka Ministerstwa Austrii. 2002 – występ na festiwalu Ruhr Triennale w oratorium Drabina Jakubowa Schönberga. W Montpellier pod batutą M. Minkowskiego wykonała oratorium Chrystus na Górze Oliwnej L. van Beethovena i zagrała Paminę z Czarodziejskiego fletu W.A. Mozarta. Z Berlińską Orkiestrą Symfoniczną wykonała pieśni K. Szymanowskiego, a z Bamberger Symfonikami Chantefleurs et Chantefables W. Lutosławskiego. Interpretowała partie napisane specjalnie dla niej: 2007 – w Madrycie w spektaklu Zangezi H. Parr, 2008 – w Paryżu oratorium Et iterum venturus est P. Bannister. 2008 na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” zaśpiewała niedawno odnalezioną arię sygnowaną nazwiskiem Mozarta – Jesu dulcis memoria. Na festiwalu w Herrenhausen wystapiła w performance-monodramie Semele G.F. Händla, przedstawionym jako pokaz mody V. Westwood. Spektakl prezentowany i nagrodzony na Sydney Festival i w Korei. Brała udział w festiwalu Händla w Göttingen, Glucka w Norymberdze, Schwetzingen, Chinach. Interpretacją La voix humaine Poulenca w reż. K. Bohn w Salzburgu zapoczątkowała współpracę w ramach Theatergruppe Eigenregie. Wielokrotnie nagradzana, m.in. na konkursie im. A. Sari w Nowym Sączu, L. Popp w Bratysławie, Dusznikach-Zdroju, Schwetzingen. 2011 – uhoronowana „Złotą Sową”, nagrodą Jupitera – kapituły polskich intelektualistów w Austrii, za działalność artystyczną upowszechniającą kulturę polską za granicą. Mieszka w Salzburgu.
Aleksandra Zamojska - sopran, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Z. Donat, oraz w salzburskiego Mozarteum, w klasie L. Sukis i B. Zakotnik. Jeszcze jako studentka pracowała w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując głównie muzykę polskiego baroku i dzieła Monteverdiego. 1996–1998 – dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki, 1999 – stypendystka Ministerstwa Austrii. 2002 – występ na festiwalu Ruhr Triennale w oratorium Drabina Jakubowa Schönberga. W Montpellier pod batutą M. Minkowskiego wykonała oratorium Chrystus na Górze Oliwnej L. van Beethovena i zagrała Paminę z Czarodziejskiego fletu W.A. Mozarta. Z Berlińską Orkiestrą Symfoniczną wykonała pieśni K. Szymanowskiego, a z Bamberger Symfonikami Chantefleurs et Chantefables W. Lutosławskiego. Interpretowała partie napisane specjalnie dla niej: 2007 – w Madrycie w spektaklu Zangezi H. Parr, 2008 – w Paryżu oratorium Et iterum venturus est P. Bannister. 2008 na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” zaśpiewała niedawno odnalezioną arię sygnowaną nazwiskiem Mozarta – Jesu dulcis memoria. Na festiwalu w Herrenhausen wystapiła w performance-monodramie Semele G.F. Händla, przedstawionym jako pokaz mody V. Westwood. Spektakl prezentowany i nagrodzony na Sydney Festival i w Korei. Brała udział w festiwalu Händla w Göttingen, Glucka w Norymberdze, Schwetzingen, Chinach. Interpretacją La voix humaine Poulenca w reż. K. Bohn w Salzburgu zapoczątkowała współpracę w ramach Theatergruppe Eigenregie. Wielokrotnie nagradzana, m.in. na konkursie im. A. Sari w Nowym Sączu, L. Popp w Bratysławie, Dusznikach-Zdroju, Schwetzingen. 2011 – uhoronowana „Złotą Sową”, nagrodą Jupitera – kapituły polskich intelektualistów w Austrii, za działalność artystyczną upowszechniającą kulturę polską za granicą. Mieszka w Salzburgu.