Kielecki teatr przemierzył łącznie 27 500 km, odwiedzając Rzeszów, Kraków, Katowice, Warszawę, Gdynię, Gdańsk, Rio de Janeiro, São Paulo, Chełm, Busko-Zdrój, Brzeg, Rydułtowy, Czechowice-Dziedzice, Nowy Sącz oraz Nową Dębę.
Wieloletnie starania o budynek teatru zakończyły się sukcesem. Próby uregulowania spraw własnościowych zajęły 19 lat. W sądzie toczyła się sprawa z mającą 27 proc. udziałów w kamienicy rodziną państwa Michalskich. Bez 100% własności instytucja nie mogła sięgnąć po pieniądze unijne na przeprowadzenie generalnego remontu. Ostatecznie udało się wykupić udziały. Po remoncie teatr oprócz poprawy stanu technicznego zyska m. in. salę prób, nowe garderoby, małą scenę, udogodnienia dla niepełnosprawnych i nowoczesny sprzęt. Remont potrwa trzy lata. Inwestycja ma kosztować ponad 50 mln zł. Oznacza to, że od 2018 roku spektakle będą grane poza siedzibą teatru. Trwają prace koncepcyjne i poszukiwania dogodnej lokalizacji.
W grudniu 2015 roku teatr zawarł porozumienie z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną w Krakowie. Na mocy tej umowy teatr i Krakowska Szkoła Teatralna w latach 2016-2019 będą wspólnie przygotowywać i prezentować spektakle studentów Wydziału Reżyserii PWST. W przedstawieniach biorą udział kieleccy aktorzy. Teatr wspólnie z PWST przygotował już dwa spektakle: „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety” w reżyserii Elżbiety Depty oraz „Kła” w reżyserii Bartosza Żurowskiego.
We wrześniu kielecka scena gościła festiwalowy hit – spektakl Teatru Rozmaitości z Warszawy pt. „Ewelina płacze” w reżyserii Anny Karasińskiej. Wystąpili znakomici aktorzy: Adam Woronowicz, Maria Maj, Ewelina Pankowska, Rafał Maćkowiak. Wizyta TR w Teatrze Żeromskiego była właściwie…. rewizytą – w czerwcu, na zakończenie sezonu artystycznego Teatr im. S. Żeromskiego zaprezentował w Warszawie „Samotność pól bawełnianych” Bernarda-Marie Koltèsa, w reżyserii Radosława Rychcika. Z kolei w maju do teatru zawitali Krzysztof Kowalewski i Marta Lipińska z wersją sceniczną legendarnego słuchowiska Polskiego Radia „Kocham Pana, Panie Sułku”. Po 40 latach spektakl wciąż okazuje się bawić publiczność. Teatr gościł także Teatr Bagatela. W listopadzie na dużej scenie krakowscy aktorzy, na czele z Magdaleną Walach, zaprezentowali „Układ” Eli Kazana w adaptacji Radosława Paczochy, w reżyserii Michała Kotańskiego.
Rok zakończył się nagraniem „Dziejów grzechu” dla stacji TVP Kultura. Sztuka w reżyserii. Michała Kotańskiego jest drugim w historii kieleckiego teatru spektaklem nagranym przez TVP Kultura. Wcześniej zarejestrowano już „Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Radosława Rychcika. Nagranie „Dziejów grzechu” okazało się sporym przedsięwzięciem. W spektaklu występuje 18 aktorów. Ustawienie scenografii angażuje cały zespół techniczny. Emisję spektaklu poprzedzi wywiad krytyka teatralnego Wojciecha Majcherka z Michałem Kotańskim, Magdą Grąziowską – odtwórczynią głównej roli, Andrzejem Platą – odtwórcą roli Łukasza Niepołomskiego oraz Radosławem Paczochą – autorem adaptacji. Całość trafi na szklane ekrany w kwietniu 2017.
W ramach Europejskich Dni Dziedzictwa teatr zaprosił widzów do zwiedzania jego zakamarków. Przewodnikami w tej niecodziennej podróży byli aktorzy: Ewelina Gronowska, Beata Pszeniczna, Marcin Brykczyński, Łukasz Pruchniewicz oraz Dawid Żłobiński. Dodatkową atrakcją była możliwość fotografowania. W efekcie powstała wirtualna wystawa zdjęć zrobionych przez 75 uczestników: https://www.facebook.com/pg/kielce.teatr.zeromskiego/photos/?tab=album&album_id=1079141778806199.
Źródło: Teatr im. S. Żeromskiego